Wakacje postanowiłam przeznaczyć przede wszystkim na tworzenie gier, które przydadzą się podczas zajęć świetlicowych, półkolonii, kolonii, obozów, zabaw szkolnych i przedszkolnych.

Przy projektowaniu takiej gry kieruję się trzema podstawowymi zasadami:

  • musi być ciekawa i wciągająca
  • musi mieć proste zasady
  • musi nadawać się do wielokrotnego wykorzystania

Dziś prezentuję grę – Wymień 2, inspirowaną grą 5 sekund.

Skład zestawu:

Zestaw składa się z 240 karteczek z pytaniami, ułożonymi po 8 na jednej stronie a4 oraz z planszy, którą można, ale nie trzeba wykorzystać podczas gry, a także okładki. (łącznie 32 strony a4)

Każdy kartonik z pytaniem ma rozmiar około: 7 cm x 10 cm

Jak grać?

W zależności od liczby graczy proponuję dwa rozwiązania:

  • gdy graczy jest niewielu, każdy z nich może samodzielnie odpowiadać na zadawane pytania.
  • gry graczy jest więcej, grupę można podzielić na kilka zespołów, wówczas odpowiedzi udziela wybrana uprzednio osoba.

Za każdą poprawnie udzieloną odpowiedź gracz lub drużyna otrzymuje jeden punkt lub (jeśli gramy z planszą) pcha pionek o 1 pole do przodu. W przypadku braku/błędnej odpowiedzi pionek pozostaje na swoim miejscu. Wygrywa gracz/zespół, który jako pierwszy dotrze do mety lub otrzyma najwięcej punktów.

Dla urozmaicenia i wprowadzenia elementu utrudniającego grę można wyznaczyć czas na udzielenie odpowiedzi.

Przykładowe pytania:

  • Wymień 2 czerwone owoce.
  • Wymień 2 planety.
  • Wymień 2 powody, dla których wstajemy w nocy.
  • Wymień 2 rzeczy, które podobno przynoszą szczęście.
  • Wymień 2 rymy do słowa „głowa”.
  • Wymień 2 czynności, które wykonujemy przed lustrem.

Cena: 12 zł za plik PDF

Grę można: